Home / Marketing / REȚETĂ DE MARKETING CU AROMĂ DE SUCCES
RETETA DE MARKETING CU AROMA DE SUCCES

REȚETĂ DE MARKETING CU AROMĂ DE SUCCES

INGREDIENTE:

  • O afacere – mai mică sau mai mare
  • Un antreprenor
  • Managementul superior
  • O piață potrivită pentru afacere
  • Clienți – cât de mulți
  • Un consultant de marketing
  • Un plan de marketing
  • Condimente: o viziune, câteva valori, câteva idei, puțină consecvență, un strop de antreprenoriat, frunze de leadership, căteva legături cu alți antreprenori

MOD DE PREPARARE:

Mai întâi se pun antreprenorul și managementul superior într-o sită și se cern toate convingerile negative despre marketing și dezvoltarea afacerilor. E foarte important să fie bine curățați înainte de proces.

Apoi se toacă mărunt-mărunt cu consultantul de marketing ascuțit până se scot toate informațiile cheie despre afacere și despre clienți. Se adaugă viziunea și valorile firmei și se lasă separat pentru cristalizarea ideilor.

Apoi se iau clienții și se toacă și aceștia mărunt-mărunt tot cu consultantul de marketing ascuțit până se află tot despre ei: cine sunt, de ce cumpara produsul sau serviciul tău, ce le place, cum se comportă, cum se îmbracă, cum își petrec timpul, ce nu le place la produsul tău etc.

Se pregătește un blat din afacere, viziunea și valorile firmei peste care se toarnă informațiile cheie despre afacere și clienți. Se ornează cu câteva idei și se obține un plan de marketing.

Se pregătește o oală mare – piața potrivită. Se așează planul de marketing în ea și se lasă la foc potrivit. Se adaugă periodic condimente: idei noi, câte un strop de antreprenoriat, legăturile cu alți antreprenori, frunzele de leadership etc. Se mai pot folosi: un site, social media, materiale de prezentare, câte o participare la târguri, reclame, instruirea angajaților, proceduri de lucru, optimizarea proceselor etc. după gust.

Se amestecă cu consecvență timp de cel puțin un an până începe să crească. Atenție! Nu trebuie întrerupt procesul niciodată! Trebuie amestecat încontinuu ca să se lege bine. După 6 luni – un an o să vedeți cum crește și crește – se produce aroma de succes. În acest moment trebuie să pregătiți seifurile pentru bani!

Câteodată crește așa de mult că trebuie căutată o oală (piață) mai mare. Nici o problemă, mutați compoziția într-o oală mai mare și amestecați încontinuu.

Dacă te oprești vreodată din amestecat, compoziția se taie și apare falimentul. Compoziția produce aroma de succes atâta timp cât e alimentată cu diverse condimente și amestecată încontinuu.

Și un ultim truc foarte important: păstreaza tot timpul cel puțin zece procente din banii câștigați pentru cumpărarea condimentelor noi pe care să le adaugi compoziției. Nu face economie de condimente că o să se îngroașe compoziția și o să amesteci din ce în ce mai greu!

Se servește caldă!

Poftă bună!

 

Gabi

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

About Gabriel Serbanescu

Fac consultanta de marketing si dezvoltarea afacerilor, sunt sportiv amator, sunt scriitor, sunt pasionat de tenis de camp si dezvoltare personala. Caut prieteni pe care sa-i ajut sa se dezvolte si sa-si creasca afacerea. Cauta-ma!

Check Also

Marketing practic: cum te descurci cu grafica?

Marketing practic: cum te descurci cu grafica?

Fie ca esti persoana care se ocupa de marketing in firma ta, fie ca faci …

2 comments

  1. Salut Gabi,

    Suna bine reteta ta de marketing, mai putin partea referitoare la clienti. Mi se pare vital ca in momentul in care ai un client sa ai deja informatiile viabile despre el (cine sunt, de ce cumpara produsul tau, ce le place si ce nu, etc). In esenta orice afacere functioneaza pe principiul cerere si oferta si atunci ar cam trebui sa stii dinainte ce vinzi, cui te adresezi si de ce ar cumpara produsul tau si nu altul. Ce ai enumerat tu e pretabil pentru potentialii clienti si ar trebui imbinate doua planuri, binenteles in functie de produsul pe care il vinzi: unul pentru a pastra portofoliul de clienti si altul pentru a intampina nevoile potentialilor clienti. Te rog sa ma corectezi daca gresesc.

    O zi faina in continuare,
    Andrei

    • Gabriel Serbanescu

      Salut Andrei,

      Bineinteles ca ai dreptate, nu am de ce sa te contrazic. Articolul meu se vrea un semnal de alarma imbracat intr-o nota vesela. Eu nu incerc sa ma adresez celor care stiu marketing, ci mai degraba celor care nu stiu si actioneaza haotic sau fara reguli.
      Din proprie experienta iti zic ca, fara o educare a mediului de afaceri, marketingul este pe ultimul loc in actiunile antreprenorilor. Pana sa ajunga sa aiba o strategie in ceea ce priveste clientii lor, majoritatea firmelor mici nu au o strategie proprie pe termen mediu macar, nu stiu sa se promoveze, uneori nu au nici site. Sunt multe cazurile in care nu au auzit de oferta unica de vanzare si nu colecteaza date de contact ale clientilor.
      In teren cu asta ma lupt. Pana la strategii complete si complexe de marketing, trec prin etapele de inceput: sa le fac o oferta atractiva, un site, putina promovore in social-media.
      Consultanta de marketing este foarte prost privita la noi. Lumea considera ca dau bani pe consultanta (o nebuloasa) si nu primesc nimic la schimb. Cand le spun ca eu semnez contractul pe obiective clare (cresterea cu 30% a vanzarilor, adaugarea a 200 de clienti in portofoliu sau 5000 de aprecieri ale paginii de facebook de exemplu) raman cu gura cascata. Nimeni nu se asteapta ca marketingul sa fie asa precis 🙂
      Asa ca ai perfecta dreptate. Sfatul tau este valabil pentru avansati.
      Dar imi place ce fac si, cu cat reusesc sa aduc mai multe informatii utile antreprenorilor, cu atat piata din Romania va creste. Ba chiar trebuie ca toti cei care am atins un nivel bun de competenta intr-un domeniu sa-i invatam si pe altii. Eu o consider contributia personala la bunastarea mediului de afaceri din Romania.
      O zi minunata si tie,
      Gabi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.