Home / Marketing / Marketingul – locomotiva sau ultimul vagon al afacerii tale?

Marketingul – locomotiva sau ultimul vagon al afacerii tale?

La începutul afacerii tale ar trebui să fii preocupat aproape in totalitate de marketing și vanzări. Poți să ai un produs foarte bun, dar dacă nimeni nu a auzit de el? Ai închide firma evident! Aici te ajută marketingul.

Poți să ai un produs foarte bun, să audă clienții interesați de el, dar să nu știi sa vinzi. Marketingul și-a făcut treaba, ți-a adus clientul la ușă. Dar în acel moment, dacă nu știi sau nu poți să convingi clientul că produsul tău e potrivit pentru el? Ai închide firma evident!

 

Ca să facem o comparație – cu pescuitul de exemplu – marketingul este nada (momeala) iar vânzarea este acul potrivit. Nu prinzi pește dacă nu ai momeală sau ace bune.

Marketingul și vânzările sunt prima linie a afacerii tale. Locomotiva dacă vrei. Vagoanele (afacerea ta) nu merg singure! Niciodată!

Văd multe firme la început de drum sau care ajung la un nivel destul de bun al afacerii care nu investesc în marketing și mă întreb cum rezistă. Singura explicație – pentru mine cel puțin – este că antreprenorii români s-au obișnuit să se bazeze pe relații.

Orice antreprenor este o persoană cu relații, deschis spre relații cu alți oameni. Relațiile cu alți oameni, cu alți antreprenori, te ajută să ai o afacere. Eu știu pe cineva care știe pe cineva care poate să mă ajute cu un contract. Sau cu niște informații. Poți să susții astfel o afacere? Poți!

Dovadă atâtea firme care ajung la un anumit nivel și nu se mai dezvoltă. Ajung la un nivel de saturație al numărului de relații pe care le au. Nu mai caută altele. Sunt și relațiile personale bune, cel puțin la început. Dar afacerea ta trebuie să se susțină singură la un moment dat.

Ca și antreprenor, vrei să-ți legi afacerea de clienți, cât mai mulți clienți. Unde îi găsești? Cine sunt ei? Cum îi poți atrage? Ai un plan? Cum te extinzi?

Aici intervine marketingul. Practic, așa cum am mai spus, marketingul este locomotiva afacerii tale. Este imaginea afacerii tale în piață.

Marketingul bine făcut te ajută constant să aduci noi clienți pentru afacerea ta. Să te promovezi. Să arați lumii cine ești și ce poți să faci.

Am folosit intenționat „marketingul bine făcut”. Pentru că am văzut foarte multe materiale de prezentare făcute prost. Cheltuială inutilă. Sau site-uri. E plin internetul de site-uri pe care nimeni nu stă mai mult de 2 secunde. Zici că sunt făcute special să îngroape afacerea, nu să o promoveze.

Sunt mulți antreprenori care fac totuși niște eforturi pentru prezentări ca lumea. Pentru site care să atragă. Totuși fac greșeala ca la un moment dat să se oprească. „Am site acum, e ok, nu-mi mai trebuie promovare” sau „Am pliante bune, nu mai cheltui să fac altele”.

Hmmm … nu e bine! Marketingul reprezintă hainele afacerii tale. Poți să ieși în lume dezbrăcat? Dacă te-ai îmbrăcat tot anul, poți să ieși dezbrăcat de revelion? Sau, ca să folosesc analogia cu locomotiva, poți să mergi fără locomotivă după ce ai mers o perioadă cu ea? Nu poți, trebuie să o folosești permanent. Dacă ai oprit locomotiva, trenul nu mai merge. Punct.

Similar, dacă te-ai oprit din promovare, din acțiunile de marketing, afacerea ta pierde clienți. Numai că aici e o chichiță. Defazajul, diferența în timp dintre acțiunile de marketing și rezultate. Orice acțiune de marketing nu dă rezultate imediat, ci în timp. Faci un site nou și el nu îți va aduce clienți chiar de a doua zi și în nici un caz nu vei avea 100 de accesări zilnice imediat.

Faci o campanie de marketing și durează până vin clienții. Depinde de fiecare acțiune de marketing în parte, dar rezultatele încep să apară după zile, săptămâni sau chiar ani.

Așa că, dacă te oprești din acțiunile tale obișnuite, nu vei vedea o scădere imediat și vei avea tendința să renunți. Dar stai liniștit, scăderea o să apară cu siguranță. La fel de sigur cum apare un tsunami după ce a avut loc un cutremur mare în largul mării. Este inevitabil.

Sunt soluții? Evident. Marketingul în sine are la dispoziție o mulțime de instrumente care să te ajute. În primul rând ai nevoie de un plan și apoi trebuie să te ții de el.

Cum să faci un plan? Am pregătit pentru tine un material scurt, condensat, despre cum să faci un plan de marketing care să-ți aducă clienți. E gratuit. E chiar în meniul din dreapta. Tot ce trebuie să faci este să mă ajuți cu un nume și o adresă de mail valabilă.

De ce îți cer adresa de mail? Simplu, pentru că o să apară și alte materiale care să te ajute și aș vrea să ajungă la tine. Stai liniștit, nu fac spam 😉 și ai în permanență la dispoziție opțiunea de dezabonare.

Sau, dacă vrei mai multe amănunte despre cum te pot ajuta, ai la dispoziție datele de contact din pagina de contact.

Cu ce te pot ajuta? E greu să înșir aici, dar iată o listă restrânsă: concepție materiale de prezentare (mape, brosuri, pliante, roll-up-uri, afișe etc.), creare site-uri, creare reclame, promovare, campanii de marketing, organizare târguri sau conferințe etc. Preferatul meu, pentru ca afacerea ta să meargă șnur, este concepția și implementarea unui plan de marketing pe un an. După ce o să vezi rezultate, o să mai vrei! Garantat!

Aștept, ca de obicei, părerea ta.

Gabi

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

About Gabriel Serbanescu

Fac consultanta de marketing si dezvoltarea afacerilor, sunt sportiv amator, sunt scriitor, sunt pasionat de tenis de camp si dezvoltare personala. Caut prieteni pe care sa-i ajut sa se dezvolte si sa-si creasca afacerea. Cauta-ma!

Check Also

Marketing practic: cum te descurci cu grafica?

Marketing practic: cum te descurci cu grafica?

Fie ca esti persoana care se ocupa de marketing in firma ta, fie ca faci …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.